Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Mogelijkheid om apps van interne opslag naar sd-kaart te plaatsen?
(1 bekijken) (1) Gast
Stel je vraag of deel informatie over de Cresta CTP-828 of CTP-828BT tablet
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Mogelijkheid om apps van interne opslag naar sd-kaart te plaatsen?

Mogelijkheid om apps van interne opslag naar sd-kaart te plaatsen? 6 jaren, 9 maanden geleden #1081

• Zombymario
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Hallo,

Ik heb hier een geroote ctp828 (zonder bluetooth) en ik wil graag apps verplaatsen van de 4gb interne opslag naar de 32gb-sd kaart. Alleen als ik dus mijn apps wil verplaatsen naar sd-kaart dan gebeurt dat wel, maar niet je krijgt niet het 'verwachte resultaat'. Want als ik dan gewoon kijk bij de app, staat bij het stukje SD-Kaart gewoon 0,00B! Ook als ik mijn sd-kaart ik de computer doet ziet de apps niet. Dus ik weet niet wat er dan wordt bedoelt met de optie "Verplaats naar SD-Kaart", maar er wordt niks verplaatst. Ook de bepaalde apps (link2sd, app2sd) helpen ook niet. Hij zegt dat het op de sd-kaart staat, die trouwens volgens de tablet maar 1,51GB in plaats van 32GB, maar als ik dus bij instellingen > apps kijk zie ik gewoon dat mijn interne opslag nog net zo vol is als voorheen.

Ik las hier al een ander topic dat iemand er dus ook tegen aan liep, en was een soort oplossing, maar is niet echt van toepassing op de CTP828.

Er moet toch gewoon een optie/app zijn om die grote apps op een sd-kaart te krijgen? Want die 4GB interne geheugen begint vol te raken.

Mvg

Re: Mogelijkheid om apps van interne opslag naar sd-kaart te plaatsen? 6 jaren, 9 maanden geleden #1091

• geodude
  • Afwezig
  • Moderator
Hier is al het een en ander over geschreven.
De geheugen indeling van Android is een beetje raar.
Je Cresta heeft een flash ROM geheugen van 4 Gb. Deze 4 Gb wordt onderverdeeld in 3 delen. Deel 1 bevat de Systeem ROM (zeg maar het besturingssysteem Android). In het 2e deel worden programma's geinstalleerd, dit wordt het interne geheugen genoemd. Het 3e deel is overige geheugen waarop programma's hun data kunnen schrijven, maar waar je zelf ook je zaakjes kwijt kunt zoals films, muziek, fotoos etc. Dit functioneert zoals normaal een SD kaart functioneert en wordt daarom ook wel de interne SD kaart genoemd.
De SD kaart die je in je Cresta steekt wordt ook wel de externe SD kaart.
Het 2e deel is op de op de meeste Cresta's maar ongeveer 1 Gb groot. Als je veel Apps hebt dan loopt dit stuk gauw vol en wordt er dus geklaagd dat geheugen vol is als je nog een App wil installeren.
Wat je kunt doen is een paar Apps weggooien om ruimte vrij te maken.
Een andere mogelijkheid is dat je Apps (gedeeltelijk) kunt verplaatsen naar het interne SD kaart geheugen. Dit moet je per App doen. Ga naar instellingen en klik op Apps. Dan kies je een App (begin met de grootste) en verplaats deze naar SD kaart. Helaas kan je niet elke App verplaatsen, hangt van de App af.
Let op je verplaatst hiermee de App naar het interne SD kaart geheugen (dus gewoon een ander deel van de 4Gb ruimte die je Cresta heeft) Apps verplaatsen naar de "echte" externe SD kaart is bij mijn weten niet mogelijk met de standaard firmware ROM. Misschien wel als je een speciale firmware ROM zou hebben die dit ondersteunt.

Re: Mogelijkheid om apps van interne opslag naar sd-kaart te plaatsen? 6 jaren, 9 maanden geleden #1101

• Zombymario
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Oke, bedankt.

Ik las ook dat sinds android 4.1 dit ook standaard niet meer mogelijk is. Op 3.2 (en 3.3) kon het nog wel.

Re: Mogelijkheid om apps van interne opslag naar sd-kaart te plaatsen? 6 jaren, 8 maanden geleden #1137

• Aadje127
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
ik heb daar een appie voor gevonden: AppMgr III

Re: Mogelijkheid om apps van interne opslag naar sd-kaart te plaatsen? 6 jaren, 8 maanden geleden #1138

• Zombymario
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Bedankt, maar verplaatst deze ook echt de app naar de externe sd-kaart? Want volgens mij heb je bij android sd en extern sd. SD is nog steeds je interne geheugen, en de meeste apps zeggen dan ook sd en niet externe sd.

Re: Mogelijkheid om apps van interne opslag naar sd-kaart te plaatsen? 5 jaren, 7 maanden geleden #1386

• aalicata
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Please nobody from cresta support that can answer this question?
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.22 seconden