Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Cresta CTP 828 rooten
(1 bekijken) (1) Gast
Stel je vraag of deel informatie over de Cresta CTP-828 of CTP-828BT tablet
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Cresta CTP 828 rooten

Cresta CTP 828 rooten 7 jaren, 3 maanden geleden #874

• Oblomova
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Hallo,

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik heb geprobeerd mijn tablet te rooten via de methode op deze site (voor de andere Cresta versies), maar het lukt niet. Is er iemand met dit model die hem heeft kunnen rooten? Je hulp is zeer gewenst, bij voorbaat dank.

Re: Cresta CTP 828 rooten 7 jaren, 3 maanden geleden #913

• rosebum
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Het is me gelukt, met de howto op deze site.

Je moet alleen elke keer dat je tablet reboot, even usb eruit en weer erin doen. Iets met dat de computer hem niet herkent na de reboot van je tablet...

Suc6
De volgende gebruiker(s) zei(den) Bedankt: TheTeek

Re: Cresta CTP 828 rooten 7 jaren, 2 maanden geleden #926

• TheTeek
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Ja ik kan bevestigen dat het werkt...

Deze stappen gevolgd:

www.mijncresta.nl/howto-guides/35-rooten-van-de-cresta

Re: Cresta CTP 828 rooten 6 jaren, 7 maanden geleden #1268

• Donpedro
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Vandaag heb ik mijn 828 ook maar eens omgezet volgens beschrijving.
Probleem was hier dat ik geen Windows machine in huis heb, maar alleen MAC's en Linux.

Dus dit werd wel even een kleine uitdaging.
Nu maakt TPSparky gebruik van een voor Windows bekend .bat bestand.
En als je dan een beetje bekend bent met wat commando's zijn in zo'n .bat bestand, kun je dit heel eenvoudig omzet naar hoe je iets bij Linux doet.

Maar goed, eerst ADB zelf eens even installeren, dat verhaal staat hier: SETTING UP ADB ON LINUX

Voor PART III de bestanden maken voor het herkennen van de USB, heb ik even een zijstap gemaakt naar hier: Configure LINUX/UBUNTU to use ADB USB

Daarna gaf mijn test met ./adb devices ... inderdaad ... 1234567890ABCDEF ... orgineel hoor.
Dus eigenlijk kan nu alles wat in het .bat file staat van TPSparky probleemloos worden gedaan vanuit de shell.

Maar toch wilde ik wel ernaast een soort van grafische referentie, dus ging ik opzoek naar een GUI voor ADB.
Die heb ik gevonden hier: QtADB is an app based on adb

Nu kan de GUI niet alles, zoals bijvoorbeeld de rechten aanpassen van files op de tablet.
Dus dan kom je niet om de adb shell heen, maar het is eenvoudiger dan je denkt.

Hier nog wat informatie mocht je dieper in de ADB shell willen neuzen: How to push files using ADB for example

NOTE: Als je de busybox er naartoe copieerd, dan valt de GUI om.
Reden is dat de GUI de busybox nodig heeft om te werken.
Maar het gecopieerde file heeft verkeerde rechten en die zal je nu eerst goed moeten zetten voordat de GUI weer helemaal tot leven komt.

wat ik voor de zekerheid ook nog gedaan heb, is van elke overschreven file lokaal even een backup gemaakt ... just in case.

Hij doet het nog steeds, dus is de kleine operatie denk ik geslaagd.

Re: Cresta CTP 828 rooten 6 jaren, 6 maanden geleden #1314

• Neo
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
installatie ABD drivers werkt.
android Devide en Android Composite ABD Interface staan correct werkend onder apparaat beheer.

Bij opstarten TPSparkyRoot.bat zie je onmiddellijk dat hij het device toch niet vind. Zowel geprobeerd met USD-opslag uitgeschakeld als ingeschakeld. Devide not found vanaf eerste lijn. Iemand een oplossing?
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.23 seconden